Bu bölüm, Unity Editor'ü çalıştırmak için minimum gereksinimleri listeler. Gerçek performans ve render kalitesi, projenizin karmaşıklığına bağlı olarak değişebilir.
Minimum Gereksinimler | Windows | macOS | Linux |
---|---|---|---|
İşletim Sistemi | Windows 7 (SP1+), Windows 10 and Windows 11, 64-bit versions only. | Mojave 10.14+ (Intel editor) Big Sur 11.0 (Apple silicon Editor) | Ubuntu 20.04, Ubuntu 18.04, and CentOS 7 |
CPU | X64 architecture with SSE2 instruction set support | X64 architecture with SSE2 instruction set support (Intel processors) Apple M1 or above (Apple silicon-based processors) | X64 architecture with SSE2 instruction set support |
Ekran Kartı API | DX10, DX11, and DX12-capable GPUs | Metal-capable Intel and AMD GPUs | OpenGL 3.2+ or Vulkan-capable, Nvidia and AMD GPUs. |
Diğer Gereksinimler | Hardware vendor officially supported drivers | Apple officially supported drivers (Intel processor) Rosetta 2 is required for Apple silicon devices running on either Apple silicon or Intel versions of the Unity Editor. | Gnome desktop environment running on top of X11 windowing system, Nvidia official proprietary graphics driver or AMD Mesa graphics driver. Other configuration and user environment as provided stock with the supported distribution (Kernel, Compositor, etc.) |
For all operating systems, the Unity Editor is supported on workstations or laptop form factors, running without emulation, container or compatibility layer. |
On macOS, secondary Editor windows only maximize, and do not enter full screen mode.
The Apple silicon Editor has the following limitations:
Linux Editor aşağıdaki sınırlamalara sahiptir:
Bu bölüm, Unity Player'ı oluşturmak ve çalıştırmak için minimum gereksinimleri listeler. Gerçek performans ve işleme kalitesi, projenizin karmaşıklığına bağlı olarak değişebilir.
İşletim Sistemi | Android | iOS | tvOS |
---|---|---|---|
Versiyon | 5.1 (API 22)+ Customized versions of Android must include all supported Google standard APIs. | 12+ | 12+ |
CPU | ARMv7 with Neon Support (32-bit) or ARM64 | A7 SoC+ | A8 SoC+ |
Ekran Kartı API | OpenGL ES 3.0+, Vulkan | Metal | Metal |
Diğer Gereksinimler | - 1GB+ RAM - Supported hardware devices must meet or exceed Google’s Android Compatibility Definition (Version 9.0) limited to the following Device Types: 1. Handheld (Section 2.2) 2. Television (Section 2.3) 3. Tablets (Section 2.6) - Hardware must be running Android OS natively. With the exception of Android for Chrome OS, Android within a container or emulator is not supported. - For development: Android SDK (10/API 29), Android NDK (r21d) and OpenJDK, which are installed by default with Unity Hub. | For development and debugging: see the Apple documentation on XCode support. For App Store submission: see Apple’s submission guidelines for the required Xcode version. | Apple TV 4th generation+ |
PlayStation 4 (PS VR dahil), Playstation 5, Xbox Series S|X ve Nintendo Switch hakkında bilgi için çoklu platform sayfasındaki Konsol bölümüne bakın. Konsol platformlarında derlemek için Unity'nin yalnızca Windows sürümleri desteklenir. Gerekli olan herhangi bir ek platforma özel yazılımla ilgili özel gereksinimler için lütfen platform sahiplerinin web sitesindeki geliştirici belgelerine bakın veya daha fazla bilgi için doğrudan platform temsilcinizle iletişime geçin.
Unity düzenleyicisinin özel sistem gereksinimleri için Unity indirme sayfasında kullandığınız Unity sürümüne bakın .
Stadia platformuna oyun getirmekle ilgilenen Unity geliştiricileri, işe Google'ın Stadia geliştirici web sitesinde geliştirme kaynakları için başvurarak başlamalıdır .
Operating system | Windows | macOS | Linux |
---|---|---|---|
Operating system version | Windows 7 (SP1+), Windows 10 and Windows 11, running on workstation and rack form factors, without emulation or compatibility layer. | Mojave 10.14+ running on workstation and rack form factors, without emulation or compatibility layer. | Ubuntu 20.04, Ubuntu 18.04, and CentOS 7, running on workstation and rack form factors, without emulation or compatibility layer. |
CPU | x86, x64 architecture with SSE2 instruction set support. | x64 architecture with SSE2 instruction set support. | x64 architecture with SSE2 instruction set support. |
GPU | No explicit GPU support. | ||
Additional requirements | Hardware vendor officially supported drivers. |
Operating system running browsers | Windows, macOS, and Linux |
---|---|
Hardware | Workstation and laptop form factors. |
Additional requirements | Versions of Chrome, Firefox, Safari or Edge (Chromium-based) that are: - WebGL 2.0 capable - HTML 5 standards compliant - 64-bit - WebAssembly capable |
XR'yi etkinleştirmek ve Unity projenizi uygun şekilde yapılandırmak için XR eklenti mimarisi sayfasında belirtilen adımları izleyin.
Hardware | Oculus Rift/Rift S | Oculus Quest | Oculus Quest 2 |
---|---|---|---|
Operating system version | Windows 10+ | Android | |
CPU | See Oculus recommended specifications. | ARM 64-bit (Snapdragon 835) | ARM 64-bit (Snapdragon XR2) |
GPU | See Oculus recommended specifications. | NVIDIA GTX 1050Ti/AMD Radeon RX 470 or greater | |
Graphics API | DX11 | OpenGL ES 3.0, Vulkan* |
Not : *Oculus Quest için Vulkan desteği deneysel bir özelliktir ve üretimde kullanılmamalıdır. Daha fazla bilgi için Oculus XR Eklenti paketi belgelerine bakın .
Uyumlu runtime listesi için OpenXR Eklentisi belgelerine bakın .
Donanım | WMR Immersive (VR) | HoloLens | HoloLens 2 |
---|---|---|---|
İşletim Sistemi Sürümü | Windows 10 RS4+ | Embedded Windows 10+ | |
CPU | Intel 64-bit | Intel Atom | ARM 64-bit (Snapdragon 850) |
Graphics API | DX11 |
İşletim Sistemi | Magic Leap One |
---|---|
İşletim Sistemi Sürümü | Lumin OS |
CPU | See Magic Leap specifications. |
GPU | See Magic Leap specifications. |
Graphics API | OpenGL ES 3.2+ |
İşletim Sistemi | Android Telefonlar |
---|---|
İşletim Sistemi Sürümü | See list of ARCore-supported devices. |
CPU | ARM 32-bit and 64-bit |
Graphics API | OpenGL ES 3.0+ |
Latest supported SDK version | ARCore 1.24 |
İşletim Sistemi | iPhone ve iPad |
---|---|
İşletim Sistemi Sürümü | iOS 12 |
CPU | A9+ |
Graphics API | Metal |
Latest supported SDK version | ARKit 5 |
Additional requirements | You must use Xcode 12.5 or later when compiling an iOS Player that includes the ARKit XR Plugin. |